Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®
Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®
Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®
Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®
Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®
Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®

Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill |...

Drewniane gry logiczne, 2w1, Warcaby, Windmill | Egmont Toys®

Kod produktu - 101505

Bezpłatna dostawa od 250zł

Gry logiczne, strategiczne.

W pudełku znajduje się jedna drewniana, składana plansza oraz pionki gry w dwóch kolorach. To zestaw do rozegrania dwóch gier. W warcaby oraz Windmill - inaczej też nazywany Nine Men's Morris game

Drewniane ponadczasowe warcaby, to bardzo dobry wstęp przed nauką gry w szachy. Warto zapoznać dziecko z wartościami, które oby dwie gry przynoszą. 

Dla przypomnienia, poniżej krótka informacja o uproszczonych zasadach gry w warcaby:
  • Gra dla dwóch osób, jest rozgrywana na ciemnych polach planszy;
  • Każdy gracz ma po swojej stronie planszy rozstawionych 20 żetonów (20 pionów białych i 20 pionów czarnych);
  • Jako pierwszy wykonuje ruch gracz mający białe żetony;
  • Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika;
  • Piony mogą poruszać się o jedno pole do przodu po przekątnej na wolne pola;
  • Piony mogą bić zarówno do przodu, jak i do tyłu.
To klasyczna gra ucząca cierpliwości, wymagająca logicznego myślenia, przewidywania działań.

Można stworzyć świetną konkurencję wśród znajomych w rozgrywce, np. na czas.

 

Gra Windmill to strategiczna gra planszowa dla dwóch graczy. To dawna gra. Pochodzi przynajmniej z czasów Cesarstwa Rzymskiego.

Zasady
Plansza składa się z siatki z dwudziestoma czterema skrzyżowaniami. Każdy gracz ma dziewięć pionów, zwykle kolorowych, czarno-białych.

Gracze próbują utworzyć „młyny” - trzy własne pionki ustawione poziomo lub pionowo - pozwalając graczowi usunąć z gry pionek przeciwnika.

Gracz wygrywa, redukując przeciwnika do dwóch pionów (nie będzie mógł już tworzyć młynów i tym samym nie będzie mógł grać) lub, wygrana jest w tym momencie, jeśli przeciwnik nie będzie mógł wykonać legalnego ruchu.

Gra Windmill toczy się w trzech fazach:

  • Umieszczanie swoich pionów na wolnych punktach
  • Przenoszenie pionów do sąsiednich punktów
  • Faza opcjonalna - przemieszczanie pionów w dowolne wolne miejsce, gdy liczba pionów została zredukowana do trzech

Szczegółowa instrukcja gry w języku polskim znajduje się w opakowaniu.

 

Drewniana wersja będzie służyła długie lata. Zapraszamy do zabawy!