K's Kids - Mówiąca Piłka 2w1
K's Kids - Mówiąca Piłka 2w1
Kod produktu - 81159
Wybierz właściwe zabawki rozwojowe dla Twojego dziecka.
Mówiąca piłka to zabawka, która pomoże każdemu maluszkowi w nauce alfabetu oraz liczenia od 1 do 10. Różnokolorowa, wykonana z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału wspaniale nadaje się do zabaw sportowych oraz doskonale sprawdzi się jako przytulanka.
Jak działa Mówiąca Piłka?
Rzuć piłkę do swojego dziecka, a usłyszycie wydobywający się z niej dźwięk cyferki. Gdy dziecko odrzuci piłkę do Ciebie, również usłyszycie cyferkę. I tak od 1 do 10! Podczas wspaniałej zabawy Twój maluszek szybko opanuje podstawy liczenia, rozwinie swoją koordynację ruchową oraz motorykę dużą.
Teraz wystarczy przełożyć materiał na piłce, przełączyć moduł dźwiękowy i Twoje dziecko będzie miało możliwość nauki polskiego alfabetu! Rzucając razem ze swoja pociechą, usłyszycie kolejne literki A,B,C,D...., a także wiele innych zaskakujących dźwięków!
Mówiąca Piłka to:
- doskonała rozwojowa zabawka dla dzieci już od 6 miesiąca życia
- dźwięki polskich cyfr od 1 do 10
- dźwięki polskich liter alfabetu
- zabawne dźwięki i piosenki
Jak się bawić Mówiącą Piłką?
Etap 1 (6-18m)
Cel: Ćwiczenie słuchu.
Metoda: Włącz piłkę na tryb liczenia/muzyki. Klepnij lub rzuć piłką tak aby zaczęła mówić. Obserwuj reakcję Twojego dziecka i czy wodzi za nią wzrokiem.
Cel: Raczkowanie - ćwiczenie motoryki dużej.
Metoda: Umieść piłkę przed dzieckiem i turlaj powoli, tak aby mogło ono raczkować za piłką.
Cel: Turlanie.
Metoda: Pozwól dziecku turlać piłkę po podłodze. Zabawa ta ćwiczy motorykę małą i dużą rąk i ramion.
Cel: Rzucanie.
Metoda: Zachęć dziecko do rzucania piłki. Zabawa ta ćwiczy ich motorykę małą i dużą.
Etap 2 (12-24m)
Cel: Nauka kolorów.
Metoda: Różnokolorowa piłka doskonale nadaje się do nauki kolorów. Pokazuj dziecku różne barwy na piłce i razem je nazywajcie.
Cel: Nauka cyferek.
Metoda: Naucz swoje dziecko cyferek od 1 do 10, pokazując mu je na piłce.
Cel: Nauka liczenia.
Metoda: Zachęcaj swoje dziecko do nauki liczenia, wykorzystując w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.
Cel: Nazywanie przedmiotów.
Metoda: Zachęć swoje dziecko do nauki nowych wyrazów, wykorzystując
w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.
Cel: Nauka liczb przez słuchanie.
Metoda: Przełącz moduł dźwiękowy na tryb liczenia, a następnie rzuć lub uderz piłkę. Dziecko, słuchając, uczy się poprawniej wymowy cyfr od 1 do 10. Możesz także zachęcić swoją swoją pociechę do liczenia razem
z piłką.
Etap 3 (18-30m)
Cel: Nauka alfabetu.
Metoda: Możesz uczyć swoje dziecko alfabetu za pomocą liter znajdujących się na piłce.
Cel: Nauka nazw przedmiotów.
Metoda: Używając obrazków znajdujących się na stronie z alfabetem szybko nauczysz dziecko nazw przedmiotów rozpoczynających się na litery od A do Z.
Cel: Nauka alfabetu przez słuchanie.
Metoda: Użyj trybu alfabetu, rzuć i złap piłkę z dzieckiem tak aby piłka
odczytała alfabet. Zabawa ta pomoże dziecku nauczyć się alfabetu. Rodzice mogą również zachęcić dziecko do czytania wraz z piłką.
Cel: Rozpoznawanie liczb i liter.
Metoda: Powiedz liczbę lub literę i zachęć dziecko do wskazania ich na piłce.
Cel: Rozpoznawanie przedmiotów i zwierząt.
Metoda: Podaj nazwę przedmiotu lub zwierzęcia i zachęć dziecko do wskazania go na piłce.
Cel: Kopanie.
Metoda: Kopanie piłki przez Twoje dziecko trenuje motorykę dużą i zdolność utrzymania równowagi.
Etap 4 (24-36m+)
Cel: Łapanie i chwytanie.
Metoda:Użyj piłki do zabawy w łapanie i rzucanie, zabawa ta ćwiczy umiejętności łapania i chwytania.
Cel: Liczby nieparzyste i parzyste.
Metoda: Użyj ponumerowanej strony piłki aby nauczyć dziecko liczb nieparzystych i parzystych. Liczby znajdujące się na górnej części piłki są nieparzyste, a te które znajdują się na dolnej części są parzyste.
Opinia nauczyciela:
"Mówiąca Piłka to zabawka wszechstronnie stymulująca rozwój. Może towarzyszyć dziecku na wielu kolejnych etapach jego dorastania.
Na początku, piłka intryguje kolorami i dźwiękiem. Kształt miękkiej, pozbawionej wystających elementów kuli, zapewnia bezpieczną zabawę nawet kilkumiesięcznemu maluchowi.
Starsze dziecko zauważy, że piłkę można wywrócić na drugą stronę i tym samym zmienić jej kolorystykę, zobaczyć nowe obrazki. Te działania, wymagające koordynacji wzrokowo- ruchowej przyczynią się do usprawnienia komunikacji" ręka-oko" oraz wpłyną pozytywnie na wzmocnienie sprawności manualnej.
Kolorowe rysunki, proste i czytelne nawet dla małego dziecka, pomogą nauczyć kojarzenia słowa z przedmiotem. Uświadomią dziecku, że słowo "kot" i rysunek przedstawiający kota mają ze sobą ścisły związek. W początkowej fazie, to dorosły wskazuje rysunek i nazywa go, dziecko jest tylko słuchaczem i obserwatorem. Starsze dziecko samo potrafi wskazać nazwany przedmiot, zaczyna aktywnie uczestniczyć w zabawie. W miarę rozwoju mowy, nazywa wskazany rysunek już bez pomocy dorosłego. Wreszcie, 4-5 letnie dziecko może już zwrócić uwagę na pierwszą głoskę każdego słowa prezentowanego na rysunkach.
Głos wyraźnie artykułujący głoski ułatwi odsłuchanie pierwszego dźwięku w wyrazie. Umiejętność ta, jest niezbędna jako przygotowanie do analizy i syntezy wyrazów, w procesie przygotowania do nauki czytania i pisania.
Warunkiem opanowania tych umiejętności jest sprawny podział usłyszanego słowa na poszczególne głoski. Zdolność ta, wydaje się nam dorosłym, banalnie łatwa, jednak dzieci słyszą tylko słowo w całości. Aby wychwycić pojedyncze dźwięki wymagają treningu, a w tym pomocna będzie zabawa z piłką.
Szczególną zaletą Mówiącej Piłki jest to ,że prezentuje ona prawdziwe brzmienie głosek, co znacznie ułatwia dzieciom ich usłyszenie.
Druga strona zabawki - z cyframi wspomaga rozwój umiejętności matematycznych.
Podobnie jak strona z literkami, również i ta, wspomaga rozwój dziecka na wielu poziomach. Zapoznaje dziecko z pojęciami matematycznymi: cyframi, uczy liczenia na konkretach, to znaczy ułatwia zrozumienie zależności między znakiem graficznym a liczbą przedstawionych przedmiotów. Zachęca do samodzielnego przeliczania przedmiotów i jednocześnie nazywania ich.
W późniejszym okresie, gdy dziecko będzie większe, Mówiąca Piłka może pomóc w określaniu położenia przedmiotów względem innych i nauce poprawnego stosowania określeń: " nad", "pod", "obok", " wyżej", "niżej", oraz określaniu stron prawej i lewej. Wreszcie, dzięki zastosowaniu wyraźnych, żywych barw, zabawka ta może bez wątpienia służyć jako pomoc w nauce nazw kolorów. Tutaj, tak samo jak w przypadku nazywania przedmiotów, dziecko najpierw obserwuje i słucha, a potem już samo wskazuje i nazywa dany kolor. Ponadto, wyraźne rysunki mogą stać się inspiracją dla małych rysowników, jeśli dziecko nie wie jak narysować motyla lub rybę z łatwością może skopiować rysunek z piłki.
Zabawne, jednorodne artystycznie rysunki zapewniają dziecku już od najwcześniejszych miesięcy kontakt ze stylistyką na wysokim poziomie, nie zabarwioną kiczem czy przesłodzoną, jak to często dzieje się z produktami przeznaczonymi dla dzieci.
Bardzo istotną, z punktu widzenia nauczyciela cechą zabawki edukacyjnej jest to, że Mówiąca Piłka daje możliwość stopniowego aktywizowania dziecka.
W miarę upływu czasu, z biernego obserwatora staje się ono aktywnym uczestnikiem zabawy, lub wręcz jej inicjatorem.
Dzięki temu dziecko zachowuje ciągłą aktywność intelektualną, jest zachęcane do podejmowania coraz to nowych zadań, trudniejszych i wymagających większego wysiłku. Jednocześnie czerpiąc radość z przytulania, turlania, kopania, podrzucania i łapania tej kolorowej, wesołej zabawki. Uważam, że Mówiąca Piłka spełnia wszelkie wymagania stawiane przed zabawką aktywizującą rozwój dziecka, a ponadto może służyć dziecku przez kilka lat. Zasługuje na uwagę zarówno pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, gdyż jest atrakcyjna dla każdej grupy wiekowej, jak i dla rodziców dbających o wszechstronny rozwój swojego dziecka.
Mówiąca Piłka, to jedna z tych zabawek, które pozostają atrakcyjne przez długi czas, bo "rosną" wraz z dzieckiem."
nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem
mgr Renata Krawczyk