









Kod produktu - 92685
Wybierz właściwe zabawki rozwojowe dla Twojego dziecka. Zestaw 12 tekstylnych sześcianów, wypełnionych elastycznym tworzywem, dzięki czemu są lekkie i miękkie. Na każdej ścianie klocka prezentowany jest inny materiał edukacyjny, każda funkcja jest wyróżniona innym tłem: zielone – różne obiekty np. domek, drzewka, ptaszki w różnej liczbie (od 1 do 12) niebieskie – „puzzlowy” obrazek przedstawiający Julię, Wayna i psa Patricka, kręcących się na „Diabelskim Młynie” wesołego miasteczka granatowy – ścianki z naszytymi klapkami.
Na klapce i pod nią znajdują się obrazki przedstawiające te same obiekty w różnych stanach, np. sweterek robiony na drutach i gotowy, bałwanek cały i roztopiony pod wpływem słońca, szklanka pełna i prawie pusta, jabłko całe i ogryzek paski pomarańczowo – niebieskie – cyfry od 1 do 12 czerwony – połówki zwierząt (aligator, owca, panda, wąż, leopard, zebra), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe zwierzę. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy zwierząt) w języku angielskim różowy – połówki samochodów (taksówka, wóz policyjny, ciężarówka, autobus szkolny, wóz strażacki i ambulans), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe auto. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy samochodów) w języku angielskim w zestawie znajduje się 8 tekstylnych różnokolorowych stożków (czerwony, różowy, fioletowy, pomarańczowy, niebieski, zielony, seledynowy, żółty) o podstawie kwadratu.
Funkcje zabawki:
1. Zróżnicowanie faktur (płócienna tkanina, plusz) i kształtów (sześciany, trójkąty – „półsześciany”) pozwala na stymulację zmysłu dotyku podczas zabawy.
2. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową.
3. Odchylanie klapki na jednej ze ścianek klocków, pod którą umieszczone są obrazki oraz próby układania klocków w budowle ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową.
4. Próby dobierania klocków w pary przy układaniu obrazków zwierząt i samochodów, układania „puzz’lowego” obrazka oraz układanie fantazyjnych konstrukcji z klocków, wymaga manipulowania nimi i dopasowywania. Działania te rozwijają motorykę małą i sprawność manualną.
5. Zabawka zawiera też liczne elementy edukacyjne czy rozróżniania: -kształtów -kolorów -cyfr i liczb (liczenie na konkretnych obiektach i poznawanie cyfr od 1 do 12) -wizerunków i nazw zwierząt -wizerunków i nazw samochodów służb społecznych -zależności pomiędzy obrazkami
6. Jeżeli dziecko bawi się zabawką w towarzystwie osoby dorosłej, która nazywa te kształty, kolory i wyjaśnia relacje, będzie ono również rozwijało swój język.
Marka K's Kids stworzyła Trójkąt Umiejętności, który wskazuje jakie umiejętności rozwija dziecko bawiąc się daną zabawką. Walory zabawek podzielono na wspierające rozwój fizyczny, poznawczy oraz społeczny.
Edukacyjne klocki - puzzle wspierają:
1. Rozwój fizyczny zmysły – klocki mają wyraziste, przyjemne dla oka kolory, te kontrastowe barwy przyciągają uwagę maluszka rozwijając jego zmysł wzroku; zróżnicowanie faktury oraz kształty stymulują dotyk dziecka motoryka mała – chwytanie klocków w dłonie oraz dopasowywanie ich w pary, by ułożyć obrazki, rozwijają ruchy precyzyjne dziecka motorykę dużą maluch rozwija w czasie rzucania klockami - rozwijają się wówczas mięśnie ramion
2. Rozwój poznawczy umiejętności logiczne - dzięki tym klockom dziecko ma możliwość rozwinięcia myślenia przyczynowo-skutkowego poprzez zabawę z zakładkami na klockach kreatywność - podczas zabawy maluszek może ustawiać klocki w jakikolwiek sposób, który podpowiada mu wyobraźnia; kształtowanie myślenia kreatywnego, abstrakcyjnego jest niezwykle ważne w młodym wieku umiejętności językowe - bawiąc się klockami warto wymawiać na głos nazwy kolorów, zwierząt czy liczb, w ten sposób maluch uczy się rozróżniać dźwięki rozwijając tym samym zdolności językowe
3. Rozwój społeczny komunikowanie się maluszek rozwija bawiąc się samochodzikami z rodzicami czy rodzeństwem, w ten sposób kształtuje się charakter dziecka i jego zdolności do prawidłowego porozumiewania się z innymi osobami poczucie własnej wartości - podczas prób układania klocków jeden na drugim w stos dziecko stara się... Warto to docenić, gdyż każde takie osiągnięcie zwiększa poczucie własnej wartości
Etap 1 (6-18m)
Cel: Ćwiczenie umiejętności motorycznych - chwytanie.
Metoda: Zachęć dziecko do chwytania klocków zarówno prawą jak i lewą ręką.
Cel: Nauka przedmiotów codziennego użytku.
Metoda: Użyj zdjęć na kostkach by nauczyć dziecko przedmiotów codziennego użytku.
Cel: Wskazywanie przedmiotów. Metoda: Wypowiedz nazwę przedmiotu. Zachęć dziecko do odnalezienia go na kostce i wskazania.
Cel: Układanie w stos.
Metoda: Zachęć dziecko do układania w stos od 2 do 3 bloczków, jeden na drugim. To ćwiczenie kształtuje koordynację dziecka i uczy cierpliwości.
Etap 2 (12-24m)
Cel: Nauka kolorów.
Metoda: Naucz dziecko rozróżniania kolorów używając kolorowych trójkątów.
Cel: Nauka kształtów.
Metoda: Naucz dziecko rozróżniania kształtów posługując się wszystkimi dostępnymi bloczkami.
Cel: Rzucanie. Metoda: Zachęć dziecko do rzucania bloczkami. W ten sposób dziecko wzmacnia swoje mięśnie ramion.
Cel: Układanie w stos.
Metoda: Zachęć dziecko do układania w stos od 3 do 5 bloczków, jeden na drugim. To ćwiczenie kształtuje koordynację dziecka i uczy cierpliwości.
Etap 3 (18-30m) Cel: Nauka liczb.
Metoda: Naucz dziecko identyfikowania liczb posługując się ponumerowanymi bloczkami.
Cel: Dopasowywanie zwierząt i pojazdów.
Metoda: Dopasuj do siebie zwierzęta i pojazdy. Rodzic może jednocześnie nauczyć dziecko cech charakterystycznych danego zwierzęcia lub pojazdu. To ćwiczenie poprawia motorykę dziecka i koordynację wzrokowo-ruchową.
Cel: Budowanie z klocków.
Metoda: Zbuduj następujące konfiguracje, zaczynając od prostych a kończąc na najbardziej złożonych.
Cel: Układanie w stos.
Metoda: Zachęć dziecko do układania w stos od 5 do 6 bloczków, jeden na drugim. To ćwiczenie kształtuje koordynację dziecka i uczy cierpliwości.
Etap 4 (24-36m)
Cel: Układanie puzzli.
Metoda: Ułóż puzzle z 12 kostek razem z dzieckiem.
Cel: Nauka procesu przyczynowo-skutkowego.
Metoda: Używając zakładek na kostkach (przyczyna-skutek), zadaj dziecku pytanie tak by naprowadzić je do odpowiedzi na pytanie "co stanie się potem". Następnie pozwól dziecku odwrócić zakładkę w celu uzyskania odpowiedzi.
Cel: Układanie w stos.
Metoda: Zachęć dziecko do układania w stos od 7 do 8 bloczków, jeden na drugim. To ćwiczenie kształtuje koordynację dziecka i uczy cierpliwości.
Cel: Dodawanie.
Metoda: Naucz dziecko prostego dodawania pozwalając mu policzyć przedmioty z dwóch lub trzech kostek. Następnie dziecko powinno dopasować je z bloczkiem numerycznym odpowiadającym sumie policzonych przedmiotów. To ćwiczenie wykonaj tak samo zaczynając od zliczenia bloczków numerycznych i dopasowania ich do bloczka z obrazkiem odpowiadającym sumie bloczków numerycznych.
Cel: Liczby parzyste i nieparzyste.
Metoda: Naucz dziecko rozróżniania liczb parzystych od nieparzystych posługując się bloczkami numerycznymi. Świadczymy usługi posprzedażne.